czwartek, 25 grudnia 2014

Xmas Time Dzień 2

Cześć!
Już po wigilii niestety, lecz mamy przed sobą drugi dzień świąt! Mam nadzieję, że spędzacie te święta w gronie osób bliskich waszemu sercu. Chciałam wam napisać troszkę o mojej tradycji, a później pojawi się post o prezentach. Wszak na razie ich dużo nie mam, ale nie pogardzę :>
Więc, jeśli chodzi o dzielenie się opłatkiem, co jest klasyką i główną rzeczą przed wigilijną kolacją. U mnie wygląda to w ten sposób, że przy wszystkich po kolei składamy życzenia i łamiemy opłatek. Na szczęście, nigdy nie mam przygotowanej "mowy" i życzeń, więc w tym gronie nie musiałam się o to martwić :)
W każdej z rodzin są także różne zabobony. W moim przypadku jest to np. zrzucanie sztućców. Jeśli komuś spadnie widelec, to znaczy, że przyjdzie niespodziewany, głodny mężczyzna, a jeśli łyżka to kobieta. No cóż, moim marzeniem tak naprawdę jest, żeby przyszedł niespodziewany gość. Jestem taka ciekawa któż to mógłby być. W tym roku znajdowały się na moim stole oczywiście pierogi z kapustą i grzybami, kochany karp, zupa postna i rybna (do wyboru), oraz oczywiście jakieś drobne przekąski takie jak sery i śledzie solone. Jeśli macie więcej pytań dotyczących mojej wigilii i ogólnie, to możecie je zadawać w komentarzach.
Jestem ciekawa jak wy spędzaliście tę wigilię, więc możecie się pochwalić i troszkę poopowiadać o wystroju, o daniach, a nawet o choinkach! Komentarze mile widziane! Do następnego!
Pa! :*

3 komentarze: